Wat een plezier om me elke dag in te zetten voor boeiende projecten! Na de corona-piek legde ik nog een bijkomend intensief parcours af op persoonlijk vlak. Nu alle watertjes zo goed als doorzwommen zijn, is er gelukkig weer tijd en energie om te focussen op Joactive Projects! En om echt te gaan zwemmen; in de zee bijvoorbeeld 🙂

Joactive Projects startte het voorbije jaar een doorlopende opdracht voor het Centrum voor Informatie over de Media of kortweg CIM (*). Elke week vragen we respondenten naar hun gewoontes rond luisteren naar de radio. We merken dat ook andere vormen van muziek luisteren een felle opmars maken. Onderzoeksbureau GfK brengt de resultaten van dit luisteronderzoek samen in tweemaandelijkse rapporten. Die zijn een belangrijke informatiebron voor mediaspelers zoals VRT en DPG-media. Meer informatie over de radiostudie vind je hier. Kleine spoiler: in Vlaanderen is Radio 2 met een gemiddeld dagelijks bereik van 21,27% de meest beluisterde radiozender.

(*) CIM = Belgische instelling die gegevens verzamelt en levert voor de reclamemarkt. Het CIM ontstond in 1971 en is een onafhankelijke vzw.

Joactive Projects verruimt haar grenzen en kan zich vanaf nu ook app-vrouw noemen. Wat dit precies inhoudt, lees je in een volgende blogpost. Ik kan je wel al vertellen dat ik in deze functie mijn voorliefde voor digitaal en hybride kwijt kan. Niet vreemd natuurlijk voor iemand die de afstudeerrichting ‘Nieuwe media en maatschappij’ koos tijden de universiteitsstudie Communicatiewetenschappen.

Als app-vrouw de wereld rond lijkt me dan ook een uitdagend volgend doel!

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *